woensdag 29 augustus 2012

Stash Parts: oogschaduw

Halloha!
Vandaag introduceer ik iets nieuw: Stash Parts! Hierin ga ik altijd foto's laten zien van deeltjes van mijn stash, en erbij vertellen wat ik vind van wat ik heb. (wat een gekke zin...) Deze keer laat ik je mijn oogschaduwen zien, in volgende 'edities' show ik wat ik heb van verschillende merken. Ja, sommige dingen zullen terugkomen, maar dat is niet erg hé?






Catrice 210 the queen is amused
Deze kocht ik voor 1 euro, hij lag in 'de bakken' bij kruidvat. Net als de meeste mono's van Catrice geeft hij lekker veel kleur af, en werkt hij fijn. Het is enkel nog wat zoeken hoe ik een mooie look maak voor mijn blauwe ogen...

Réserve Naturelle N.32
Vanille! Hij ruikt zo heerlijk naar vanille! een prachtige groen-gouden kleur. Hij geeft vanzelf een schaduw aan je oog als je hem alleen gebruikt; van verschillende kanten lijkt hij eerder groen of eerder goud. En oh, had ik al gezegd dat hij zo heerlijk ruikt? Hij is wel wat moeilijker aan te brengen door zijn creamy substantie. Deze kocht ik in Brussel- Zuid, voor exact 5 euro. Ik ga eens op zoek naar meer van dit merk!




Rituals silky soft eyeshadow 7092
Deze mocht ik uitkiezen van mijn moeder, toen we in Lier shopten, enkele jaren geleden. Een lekker zacht, glanzend paarse tint. Lieflijk! En hij ziet er lekker luxe uit. O, dag fototoestel in de spiegel!

Essence ***flash (meer kan ik niet lezen, sorry)
Als je het dekseltje bekijkt, zie je dat hij slachtoffer is van nagellakremover; per ongeluk uitgelopen in mijn tas, ik had deze pas gekocht, doosje al om zeep. Verder fijne oogschaduw in mooie kleur! een beetje gewaagd, maar ergens toch ook een lieflijk kleurtje. 


Jeetje, ik heb 'maar' 4 mono's? als ik aan mijn stash denk, heb ik altijd het gevoel dat ik belachelijk veel meer heb! op naar de duo's.



Catrice soft eye shadow duo 200 salt & pepper
Dit is al een héél oud doosje. Een van mijn eerste, en ik heb hem nooit gebruikt. Onlangs heb ik wel gemerkt dat 'pearl', de witte, een prachtige lichte highlightkleur is, met mooie shimmer. 'matt' is ook een goed gepigmenteerd zwart. Dit doosje gebruik ik dus weer meer!

Essence duo eye shadow 09 just perfect
Ik hoor je al zeggen: 'duo? daar zit er toch maar 1 in het doosje?' Ja, maar ik ben zo lomp geweest om dit te laten vallen. Er zat nog een groene bij, die ik heb proberen 'overpotten' maar er bleef zo weinig kleur over (en het was eigenlijk helemaal niet gepigmenteerd) dat ik dat heb weggegooid. Deze is ook niet zo gepigmenteerd en het deksel is eraf gebroken, maar ik denk altijd dat ik deze wel eens als lichte kleur kan gebruiken in een groene ooglook... wel, je ziet zelf hoe onaangetast het stempelpatroontje is.

We gaan snel! Op naar de trio's.


Hema eyeshadow 13
Hier kan ik niet veel over zeggen. Hij is zo goed als niet gepigmenteerd, ik heb hem getest en gebruik hem niet. Ik wou gewoon een leuk donker paars kleurtje om te combineren met de paars/roze van rituals. Dat heb ik inmiddels gevonden hoor, lees maar wat verder!

Gosh trio - (lap zeg, die sticker zit daar weer over, en ik kan het er NIET af krijgen zonder de verpakking te molesteren...)
Toen ik deze kleurtjes zag, was ik verkocht! hoe móói! Enkel weet ik nog steeds niet goed hoe ik dit kan combineren. Blauwe oogschaduw met blauwe ogen kan snel flets lijken. Wel ben ik boos op Gosh om de goudglitter-overspray op de donkerste kleur. Op alle kleuren eigenlijk, maar daar valt het het meeste op. Er zit een laagje glitters over de kleur over, maar eens je tweemaal je borstel erin propt, is het gedaan met de glitter. De lichtblauwe en witte kleuren hebben van zichzelf wel wat meer glitter-effect in de kleur zelf. Fijne pigmentatie! Mag ook wel, dit is een van mijn duurdere oogschaduws.

Twee trio'tjes maar. (hé! dat zijn wel 6 kleuren, dat is veel!) op naar de quattro!

Essence quattro eyeshadow 05 to die for - 01 xoxo
Het bruine paletje (05, to die for) kocht ik eerst. Ik had nog geen neutrale kleuren, en dat is toch waar een meisje mee begint? Je ziet de bodem al in de twee bovenste kleuren (I've  hit pan!), maar dat is ook omdat de kleuren niet zo extreem gepigmenteerd zijn, en je dus wat meer moet nemen. Maar hé, mooie kleuren, prachtig naturel, sommigen met glitter... Ik was zo enthousiast, dat ik een ander palet van de reeks wou kopen, en dan paars. (01, xoxo) omdat ik dat mooi vind bij mijn blauwe ogen, en ik draag veel paarse kleding. Ook grijs is een mooie kleur voor oogschaduw, vond ik. De paarse gebruik ik meestal in de crease bij de paars/roze mono van rituals.

CoB eyeshadow - meer weet ik niet.
Deze kocht ik zeer, zeer lang geleden. Enkele maanden geleden nam ik hem nog eens vast, en merkte ik dat deze eigenlijk een super pigmentatie heeft! Je kan twee kanten uit met dit paletje; roze of blauw. Ik zou het veel vaker moeten gebruiken.

NYC individual eyes 942 smokey blues
Dit is een fijn palette voor op reis. Er zit een oogschaduwbasis in én een highlighter, die je look meteen van neutraal overdag tot uitgaan 's avonds kan omtoveren. Ook kan je de zilveren, gouden of paarse kant uit met dit palette, zowel licht als zwaar. De pigmentatie is redelijk, maar je moet ook wat meer kleur nemen en dan is het patroontje snel om zeep. Er zit ook een gek ruw gebobbel in, als je al wat hebt gebruikt, waardoor de kleuren heel lelijk lijken. Als je het op je ogen smeert echter, merk je dat er niets aan de hand is. Het doet me gewoon minder snel naar dit palette grijpen.


Last but not least - geen 5-kleuren, geen 6-kleuren, maar wel 88 kleurtjes!


88 eyeshadow palette Zoeva
Ik dacht, als ik dit heb kan ik al mijn mono's mooi combineren en moet ik nooit meer oogschaduw kopen. (grapje, ik loop nog steeds af en toe de kruidvatbakken af op zoek naar een koopje) Maar het is wel een super palette voor als ik zin heb in kleur, en in de zomer heb ik zin in kleur! Ik heb hem nog niet zo vaak gebruikt, omdat ik eerst wat oude oogschaduws wil opwerken, maar ik ga hier nog een hele haat-liefde verhouding mee hebben. (neem ik hem mee op kot? maar hé, dan is hij in het weekend niet thuis! en constant heen en weer kan niet gezond zijn...)

Zo, dit waren alle oogschaduws van Evelien.

Vinden jullie het ook zo heerlijk om af en toe je stash te bekijken, alles vastnemen, er eens aan ruiken en weer terugleggen? Zo heb ik al enkele oude liefdes teruggevonden!

Groetjes,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten