zaterdag 1 september 2012

Groen-blauwe ooglook

Hoihoi! Jaja, 1 september... voor de jonge mensen onder ons, bijna naar school gaan. Veel beautyblogs slaan je dus om de oren met back-to-schoollooks, maar toen ik naar de middelbare school ging, kwam er niet meer dan een potloodlijntje en wat mascara op mijn ogen. Ik laat jullie dus lekker een flashy het-is-supergoed-weer-en-alles-kan of feestlook zien. In het groen. En groenblauw... of hoe noem je zo een kleur?




Ja, mijn potloodje was niet geslepen en ik wist niet dat ik de look zelf mooi genoeg zou vinden om op foto vast te leggen... met een strakke eyeliner zou hij misschien mooier zijn. Deze foto nam ik in de zon.

Ik heb dus de blauw/groene (op deze foto lijkt hij wel wit) kleur op mijn bewegend ooglid aangebracht, wat wit in mijn binnenste ooghoek en in de crease een groengouden kleur. Bij verschillende lichtinval ziet hij er eerder groen of eerder goud uit... Eigenlijk is deze oogschaduw echt prachtig. Je kan hem over heel je ooglid én crease aanbrengen, en het lijkt alsof je zelf met schaduwen en andere kleuren hebt zitten spelen... wauw! En hij ruikt heerlijk naar vanille. 
Erna deed ik gewoon een heel dun potloodlijntje (als ik er een dik van maak, zie je toch niets dan zwart met mijn ogen open) en een likje mascara. Done!

Hier is mijn oog (bijna) helemaal open, binnen in huis getrokken. Onderaan de wimperrand heb ik ook wat van elke kleur oogschaduw aangebracht. Ik had niet verwacht dat dit mijn blauwe ogen zo blauw zou doen lijken! Als ik mijn ogen gewoon volledig open hou, zie je enkel de groene oogschaduw. Zelf vind ik dat wel fijn, dat je die 'felle' kleur enkel ziet als ik naar beneden kijk of knipper... dat maakt het wat mysterieus. En hangt eigenlijk gewoon af van de vorm van mijn ogen. (hier volgt een artikeltje over!)

Deze oogschaduwen gebruikte ik. Van links naar rechts, van binnenste ooghoek tot crease:

- Catrice duo 200 salt & pepper (ik gebruikte enkel de witte)
- Essence 32 Dazzling Flash
- Réserve Naturelle N.32

Haha, ik zie net dat twee kleuren dezelfde nummer hebben. They're made for each other. Ik zou écht eens wat moeten opzoeken over Réserve Naturelle... Ik gebruik die oogschaduw zo weinig, maar elke keer denk ik 'dit moet ik meer doen!' Jammer genoeg 'klikt' hij heel erg hard toe, waardoor er linksonder een hoekje is afgebroken. Sinds na de foto is er nog een hoekje afgebroken daarnaast... dat is wel héél erg zonde. Ik denk dat ik al wat eraf breekt maar eens ga bijhouden in een klein potje. (je weet wel, van die staaltjespotjes).

Wat vinden jullie van deze ooglook?

Groetjes,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten